onsdag 20 januari 2010

Historia!


Nu ska jag berätta om hur jag kommer hit till Västanviks folkhögskolan!

Så här kan jag börja med, Jag gick först 2 år på Risbergskaskolan det vet ni redan väl.
Jag hade inget bra motivation att gå på skolan. Så Johan hjälpte mig med att forska om olika skolan som jag kan fortsätta studera! Dom föreslog Västanviks folkhögskolan, så tänkte jag direkt på att det var såå byhålan! Värst än Härnösand kan man säga. Då provade jag prao där i 4 veckor ifjol.
Jag prao bara 3 veckor på dagis sen prova 1 vecka med allmänkurs. Jag tycker att det var inte dum alls. Sen efter det åkte jag hem och funderade på ett tag om jag vill börja där eller ej. Så dom erbjöds mig halv år där. Så bestämde jag sista min att jag åkte dit på hösten. Det gjorde jag. Den dag var jag så nervös för att det är så annorlunda. Det är inte samma sak som Örebro. Nya kompisar och ny stad. Lite ovanligt. Jag hade miljontals fjärilar i magen kan man säga. Sen på måndag 24 augusti gick jag till aulan. Många var där. Jag känner mig så nervös. Jag satt vid Emil och Ervin. Jag känner igen vissa folk pga jag prao där förut. Sen man ska stå på scen och berätta vem jag är och vilken linje ska jag gå på.

Jag gick här nu halv år. Jag ha bestäm mig att stanna kvar här Västanvik för att det är inte alls fel på den skola. Den är skön måste jag vara ärlig. Så jag är mycket mer aktiv på skola nu än jämför med Risbergskaskolan. Så bestämde jag mig att jag ska börja på fritidsledare.

Nu ska jag dra och träna styrketräning. Hörs mer sen. PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar